Renginys po:

  • 00 D.
  • 00 VAL.
  • 00 MIN.
  • 00 SEK.
+

ŽMOGŠALA IV – dalyvių, organizatoriaus ir bendri atsiliepimai

Categories: Naujienos,Renginiai

Šiek tiek vėliau, bet savo įspūdžiais apie paskutinį vasario savaitgalį praošusią Žmogšalą pasidalinsime dabar,  kadangi parodą lankiau pirmąjį kartą ir negaliu jos palyginti su anksčiau vykusiais renginiais – atlikau nedidelį tyrimą, pasiteiravau dalyvių ir organizatoriaus atsiliepimų, apie kuriuos plačiau pasidalinsiu žemiau.

Bendras naujoko įspūdis.

 Atvirai pasakius, negaliu teigti, kad man nepatiko, bet nebuvo ir VAU faktoriaus. Įėjus pasitiko tyla, didelė erdvė ir
šurmuliuojantys būreliai – visų pirma, parodą rasti buvo sunkoka, nes Gariūnuose nesilankančiam asmeniui reikėtų papildomos nuorodos bent kuria kryptimi pasukti link įėjimo, kad nereikėtų ratais sukti apie sandėlį nr. 1. Bendra atmosfera, – mano nuomone, žmonių skaičiui erdvė buvo per didelė, todėl nebuvo jaukumo: stumdytis nepatinka niekam, bet eiti ir jaustis lyg žingsniuotum podiumu, kai anaiptol nesi modelis, irgi nėra smagu. Man asmeniškai visai patinka susidurti su nepažįstamais žmonėmis, šiek tiek prasistumdyti – taip ir pokalbį užmegzti lengviau ir smagių nutikimų daugiau. Ypač svarbu, jeigu šioje scenoje esi naujokas, na bet, čia situaciją išgelbėjo draugiški aludariai prie stendų, kurie pasidalino ne tik alaus rekomendacijomis, bet ir ne vienu pokštu. Tyla jaukumo irgi nepridėjo – tikrai būtų pagelbėjusi kad ir menkiausia airiška/britiška ar šiaip smagi trelė. Aišku, viską atpirko alus – nes jo tikrai buvo, ir buvo gardaus. Į smulkmenas labai nesileisiu, nes anaiptol nesu ekspertė, bet savo ragautojos horizontus tikrai praplėčiau. Apibendrinant, – susidarė įspūdis, kad labai susikoncentruota į alaus mėgėjus, kurie jau turi patirties ir žinių, o plačioji publika palikta nuošalyje. Jeigu ne pažįstami, kurie sukasi šiame versle, taip ir nebūčiau sužinojusi, kad toks renginys vyksta ir vyksta kasmet. Žinoma, aludarių ir importuotojų perspektyvoje tai naudinga, nes jie gali užmegzti kontaktus su potencialiais verslo partneriais, bet nemanau, kad jie priešintųsi ir didesniems pardavimams, kuriuos galima būtų gauti iš gausesnės auditorijos bei tikrai, neabejoju, kad tokio pobūdžio renginys sudomintų didelį ratą mėgėjų, todėl reikėtų nevengti aktyvesnės komunikacijos ir neuždaryti craft alaus į nedidelį ragautojų burbulą.

Dalyvių įspūdis.

Parodoje dalyvavo 24 aludariai ir 7 importuotojai iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos, Italijos ir Norvegijos. Apklausėme trečdalį jų – iš viso 11 pasidalino savo įžvalgomis. Paprašius įvertinti bendrą parodos pasisekimą balais nuo 1 iki 5, bendras vidurkis – 3.6, buvo įvairių vertinimų, du dalyviai parodą įvertino 5, o vienas paliko  tik 1 balą. Vis dėlto, 70 proc. atsakiusiųjų dalyvautų ir kitais metais, vienas respondentas galbūt ir du parodoje dalyvauti tikrai neplanuoja.

Dauguma užsienio svečių pabrėžia, kad tai puiki galimybė pristatyti savo alų Lietuvoje, užmegzti naudingų kontaktų:

  • Excellent opportunity to show ourselves to Lithuanian beer lovers and meet other brewers and interesting people; (Puiki galimybė supažindinti Lietuvos alaus mylėtojus su mūsų produkcija ir susipažinti su kitais aludariais bei įdomiais žmonėmis;)
  • For marketing. New contacts; (Marketingui, naujų kontaktų užmezgimui;)
  • Nice company and opportunity to present beer for foreign customers; (Gera kompanija ir galimybė pristatyti savo alų užsienio klientams;)
  • Хотелось бы больше гостей и участников. Атмосфера хорошая. Рост налицо. В следующем году попробую привезти непосредственно представителей пивоварни на стенды. (Norėtųsi  daugiau lankytojų ir dalyvių. Gera atmosfera, matyti augimas. Kitais metais planuoju pasikviesti atstovų tiesiai iš bravoro.)

 Taip pat vienas dalyvis pateikė siūlymą atsisakyti didmeninkų dalyvavimo ir koncentruotis į aludarius ir jų produkciją: Abejoju, nes mano nuomone parodos/festivalio tikslas turėtų būti atsisakyti visų didmenininkų ir likti tik prie gamintojų, kurių stendai sutraukia didžiausią būrį žmonių. Kitais metais tikiuosi, kad pavyks prikalbinti atvykti ką nors iš mūsų atstovaujamų alaus daryklų ir tuomet mūsų stendą pakeis vienas iš mūsų gamintojų. Buvo išreikštas ir didesnio parodos lankytojų skaičiaus pageidavimas. Paprašius įvertinti, kiek jų nuomone, tų lankytojų buvo sulaukta – spėjimai pasiskirstė nuo 400 iki 1200, vidurkis – 600.

Pagrindinius pasikeitimus lyginant su praėjusių metų renginiu įvertino 7 dalyviai, kurių 3 išskyrė geresnį stendų išdėstymą, 2 pagyrė didesnį dalyvių skaičių, tačiau kartu ir pabrėžė, kad lankytojų skaičius buvo mažesnis lyginant su praėjusiais metais:

  • Stands were better placed: smaller circle in center surrounded by bigger circe; (Geriau išdėstyti stendai, mažas ratelis viduryje, kuris apjuostas platesne erdve.)
  • Šiek tiek geriau organizuotas, geresnis stendų išdėstymas, galimybė atsiskaityti kortele už perkamus žetonus, geriau atskirta maisto erdvė, panaikintas renginio auros neatitinkantis muzikinis fonas;
  • Был гостем. Были некоторые новые участники, немногим больше гостей; (Buvo daugiau naujų dalyvių, šiek tiek daugiau lankytojų.)
  • I thought this year were less people; (Manau, kad šiais metais buvo gerokai mažiau lankytojų.)
  • Daugiau dalyvių, daugiau maisto.

Pasiteiravus, ką siūlytų pakeisti parodoje, savo idėjomis pasidalino 9. 3 iš jų siūlė renginio vietą perkelti arčiau centro, kad būtų galima sulaukti daugiau lankytojų, šį pageidavimą išreiškė ir dar 2 siūlydami aktyvesnę ir agresyvesnę komunikaciją:

  • Move venue into beautiful Vilnius city centre :-); (Perkelti renginio vietą į gražųjį Vilniaus miesto centrą.)
  • More central location for eveny; (Renginio vietos centre.)
  • Closer to city/more aggressive advertising to bring in casual passers. Closer to city this only works; (Renginio vietos arčiau miesto, agresyvesnės reklamos praeiviams pritraukti. Vienintelis sprendimas – arčiau miesto.)
  • Daugiau žinomumo viešoje erdvėje, daugiau reklamos, dar platesnis alaus daryklų spektras, sugrąžinti Lietuvos craft aludarius, atsisakyti didmenininkų, geriau atsirinkti maisto tiekėjus.

 Taip pat išreikštas pageidavimas keisti valiutos už alų sistemą arba ją apskritai panaikinti, kadangi šių metų pinigėliais atsiskaityti buvo nepatogu. Taip pat didelis dėmesys skirtas ir maistui – prašoma didesnio pasirinkimo bei išreikštas susirūpinas, kad kai kurie lankytojai išvyko iš parodos tiesiog norėdami pavalgyti (Maybe a bit more interesting (street)food selection; There were lot of good snacks but quite limited food selection; Однозначно нужно больше нормальной еды. Точно знаю, что некоторые уезжали в город есть, отметившись на фесте. Если бы была еда на месте, они бы остались. И при наличии нормальной еды потребляют обычно больше – Daugiau, įdomesnio (gatvės) maisto pasirinkimo; Buvo daug gerų užkandžių, bet gana ribotas maisto pasirinkimas; Būtinai reikia daugiau normalaus maisto. Žinau, kad kai kurie lankytojai paliko parodą, ieškodami kur pavalgyti. Jeigu būtų gero maisto, jie pasiliktų ir kartu suvartotų daugiau;) . Taip pat pageidaujama daugiau tvarkos, mažiau šiukšlių, vienas dalyvis pateikė siūlymą apie galimą organizatorių alaus pirkimą prieš atvykstant į parodą: no tokkens, organiser will buy beer forward, hotel fee? (Jokių popierinių pinigėlių, organizatorių alaus pirkimas iš anksto, apgyvendinimo išlaidų apmokėjimas.).

Organizatoriaus komentarai.

Kadangi buvo įdomu, kokius įspūdžius šių metų renginys paliko organizatoriui, dalinamės trumpu interviu (kalba netaisyta).

1.Kuo šių metų Žmogšala skyrėsi nuo 2016-ųjų renginio?

Beveik dvigubai daugiau tiek aludarių, tiek lankytojų! Alaus pasirinkimas šiais metais buvo irgi beveik dvigubai didesnis. Na ir šventės plotas buvo 2,5 karto didesnis nei pernai.

2. Kokias naujoves įgyvendinote renginyje šiais metais?

Esu konservatyvus. Todėl kažkokių super naujovių kaip ir nebuvo. Tiesiog patobulėjom org klausimais ir pasistengėm, kad tiek aludariams, tiek lankytojams būtų patogiau.

 3. Kiek Jūsų skaičiavimais šiais metais paroda sulaukė lankytojų?

Visada turime tikslų Žmogšalos skaičių dalyvių, nes daliname apyrankes ir registruojame juos taip. Pirmoje buvo 278, antroje 490, trečioje 850, šiemet 1699. Skaičius bendras – tiek dalyviai, tiek svečiai, tiek darbuotojai ir žurnalistai.

4.Ką keistumėte ir kokias naujoves norėtumėte įvesti ateinančiais metais?

Dar nesusimasčiau. Nes visada po Žmogšalos imu savaitės atostogas pailsėti 😀 Keisti kažką smarkiai labai kaip ir nereik. Belieka ištobulint kai kurias detales ir susirasti naujų dalyvių iš aludarių. Žmogšala nėra komercinis renginys – pelno jis neneša. Tai yra labiau draugų susirinkimas. Visada malonu susitikti su draugais iš Latvijos, Baltarusijos, šiemet atvažiavo nemažai rusų ir lenkų. plius pusė Lietuvos alaus manjakų. Kitais metais ieškosime rimtesnių sponsorių, kad bilietai būtų pigesni. Nes šiuo metu viską darau iš savo asmeninės šeimos kišenės..

5. Kokių atsiliepimų sulaukėte iš parodos dalyvių? Kas jiems labiausiai patiko?

Dalyviai (aludariai ir importuotojai) ypač patenkinti – rado naujų kontaktų su barais, pabendravo su savo alaus vartotojais. Šis renginys yra ne komercinis, o labiau reklaminis-pažintinis. Tai ne prekybinis festivalis..

6.Kaip vertinate bendrą parodos pasisekimą?

Vertinkit Jūs! Iš apie 1700 apsilankusių girdėjau minimalių priekaištų tik iš kokių 5-6 žmonių. Todėl manau kas viskas buvo ir bus OK! Aišku visada atsiranda žmonių zyziančių apie kažkokias smulkmenas, bet aš atsakau – „Aš jūsų per jėgą į Žmogšalą nevežiau – galėjai likti namie“…

Vertinimas. Manau, kad apsilankyti verta ir įdomu, bet tobulėti visada yra kur, ir labai svarbu žinoti, kad toks renginys vyksta, kad galėtum įvertinti ir dalintis savo įspūdžiais pats 🙂 O ką manote Jūs?

Nuotraukų šaltinis Bread and Beer.

Facebook Komentarai

Related Post

2 Responses to "ŽMOGŠALA IV – dalyvių, organizatoriaus ir bendri atsiliepimai"

  1. GiN Posted on 2017-03-07 at 14:51

    Nuotraukos iš praeitų metų 😉

    • Vidma Posted on 2017-03-07 at 15:27

      taigi šiuolaiknė žiniasklaida!

Parašykite komentarą