Kodėl alaus skonis nėra toks svarbus, kaip atrodo

Categories: Alus,Naujienos

Apie skonį esame kalbėję ne viename straipsnyje – visų pirma, susipažinome, kaip mūsų smegenys suvokia skonį, kad tai yra ne tik liežuvyje esančių receptorių dirginimas, bet pastarųjų, aromato, tekstūros pojūčio, kultūrinių simbolių, patirčių bei žmogaus asmeninių savybių koreliacija – tuo pagrindėme plačiai žinomą teiginį, kad skonis yra labai individualus dalykas ir dėl jo ginčytis tikrai neverta. Kitas apsektas, kurį nagrinėjome, buvo tai, kad mūsų smegenys yra užprogramuotos kai kuriuos skonius vertinti kaip neigiamus, t.y. traktuoti juos kaip įspėjamuosius signalus, štai pvz.: kartumas nuo senų senovės buvo žinomas kaip nuodų identifikatorius. Vis dėlto, smegenis galime išmokyti įvertinti šiuos skonius kaip teigiamus, pvz.: mėgautis kava ar stipriai apyniuotu alumi. Kaip ten bebūtų, alaus skonis yra reliatyvus faktorius jo populiarumui ir bravoro sėkmei – kodėl kai kurie išradingiausi ir patį kokybiškiausią craft‘ą verdantys aludariai dažnai stovi savo kolegų, kurių alus, atrodo nėra toks ypatingas šešėlyje?!

Kiek svarbus skonis craft’o populiarumui. Dabar pamąstykime, kas yra skonis craft’eriams. Daug kas, ko gero, atsakys, kad pats craft’as ir yra paremtas skoniu – kuo didesne jo įvairove, kombinacijomis, eksperimentais. Kuo labiau crazy alus, kuo jis skanesnis, neįprastenis tuo įdomiau. Bet ar tai, iš tikrųjų, yra pagrindinis aspektas, dėl kurio Jūs įvertinate alų, kurį geriate?! Ar viskas tik ir susideda iš to – ragavimo?! Štai pavyzdžiui, jeigu turėtumėte du identiško skonio gėrimus, tik vienas būtų virtas nepriklausomos daryklos, o kitas tarptautinio alaus milžino, kaip manote, kuris Jums apeliuotų ir patiktų labiau?

Skonis ir istorija. Žmogus yra patirtimis apibrėžta būtybė – mes reaguojame tiek į fizinius skonio, tiek į emocinius dirgiklius. Jeigu Jūsų taurėje teliūskuos masinės produkcijos elis, prie kurio rankomis,tiesiogine to žodžio prasme, niekas neprisilietė, jis neturi jokios istorijos ir yra tik tiek… skonis, greičiausiai sulauks mažiau Jūsų simpatijų, nei tarkime toks pat alus, kuris buvo sukurtas poros svajoklių aludarių, dalyvavusių kiekviename alaus virimo žingsnyje ir dar kalnus nuvertusių, kad tik tas gėrimas atsidurtų Jūsų akiratyje. Craft’as, visų pirma, yra kultūra, tai judėjimas, kur gėrimas turi savo istoriją, kuri padeda vertinti ir kitoje perspektyvoje pažvelgti į sukurtą skonį. Žinoma, jeigu produktas nebus kokybiškas, jokia istorija jo neišgelbės, bet sutikime, kad simpatijos mažiems ir nepriklausomiems, dažnai gali nusverti galutinį mūsų įvertinimą.

Skonis vs. Įvaizdis. Kitas aspektas, kuris gali įtakoti palankesnį publikos požiūrį yra mažų įmonių žemiškumas ir greitesnė reakcija į trend’ų pasikeitimą. Socialinės medijos, autentiškumas, modernumas, minimalizmas, kokybė ir, galų gale, unikalus skonis bei patirtis – visa tai apeliuoja į XXI amžiaus vertybes. Nedideli bravorai geriau jaučia šių dienų pulsą ir sugeba greičiau prisitaikyti. Tradicinis mąstymas, kai konkuceringumas = kaina, yra žlugęs ir kartu pasmerkiantis sužlugti jį propaguojančias įmones. Pagalvokime apie alaus rinkos milžinus – kiek artimas, autentiškas jų bendravimas su auditorijomis, kaip arti vartotojo jie iš tikrųjų yra, ir kaip operatyviai vyksta komunikacija?!… Kodėl reikia to klausti – nes vienintelis būdas sukurti konkurencinį pranašumą šiuo metu ir yra komunikacija: tai kaip pasakote, kada pasakote ir kaip greitai. Murkdymasis raudonuose vandenynuose stengiantis pranokti, kopijuoti konkurentus yra atgyvena – tai ne tik, kad neskatina pažvelgti į Jus kaip į kuriančius papildomą vertę, bet greičiau sukurią įspūdį, kad patys nieko unikalaus sugalvoti nesugebate. Jeigu Jums nerūpės Jūsų konkurentai, jie nerūpės ir Jūsų publikai, jeigu Jūs parodysite, kokie unikalūs ir vieninteliai esate, ką iš tiesų sugebate craft‘inti, nebeturėsite lygių. Pasakokite apie save visiems garsiai ir drąsiai, ir tuomet skonis tebus viena iš sudedamųjų Jūsų sėkmės dalių.

 

Facebook Komentarai

Related Post

Parašykite komentarą

CAPTCHA