Kaip atsiriekti „craft“ pyrago?!

Categories: Naujienos

Aplink ką sukasi pasaulis? Šiandien, ko gero, atsakyčiau, kad gravitacijos jėga priklauso trend‘ams: jums nebūtina jais sekti, pakanka išgirsti ir jau esate jų sėkmės dalis. Kiekvieno asmeninis pasirinkimas – būti trendset‘eriu, t.y. tuo, kuris inicijuoja trend‘ą, ar follower‘iu. Tokie pat dėsniai galioja ir verslams: galite kurti naujas taisykles, arba sekti esamomis, nors, žinoma, pirmasis variantas visuomet įdomesnis, be abejonės, kartu atnešantis daugiau rizikos. Lietuvos craft rate padaugėjo kolaboracijų, o gal tiesiog apie jas buvo garsiau ir daugiau kalbama – padažnėjo partnerystės tarp barų ir bravorų, prisiminkite neseniai praūžusią IPA dieną, kuomet Raudonų plytų dirbtuvės bendradarbiavo su 12 Lietuvos barų 3 miestuose ar Sakiškių partnerystes su romo baru Rhum Room ar restoranų tinklu Drama burger. Tokie bendri projektai madingi ne tik craft rinkoje, bet daugelyje sėkmingų verslų, norint pritraukti kuo daugiau ir įvairesnės auditorijos, arba kitaip tariant atsiriekti kitų pyrago, kas gali būti vertinama dvejopai: arba savo auditorija dalinatės, arba stengiatės išlaikyti ją ištikimą tik savo produktui, taip prarasdami galimybę atsiriekti kieno nors kito pyrago. Visuomet yra rizika, kad Jūsų klientai Jus paliks, bet jie gali tai padaryti ir Jums netaikant jokių partnerystės modelių.

Galime išskirti 3 pagrindines kryptis, kuriomis formuojamos craft kolaboracijos:

  1. Bravorai + bravorai
  2. Bravorai + barai
  3. Bravorai + ne craft rinkos atstovas

Pirmoji leidžia aludariams pasidalinti fanais, žiniomis ir patirtimi, sujungiant du skirtingus stilius ir taip sukuriant visiškai naują ir netikėtą produktą. Būtų sunku išskirti tokią partnerystę Lietuvoje, gal dėlto, kad craft aludarių čia kol kas nėra daug, o ir jie dar tik formuoja ir bando atsiriekti atitinkamo dydžio riekeles.

Antroji, leidžia aludariams kaip gamintojams įžengti į aplinką, kur lankosi jų tikslinis vartotojas ir gauti daugiau įžvalgų iš tiesiogiai su jais bendraujančio barų personalo. Kaip jau minėta, tokių bendradarbiavimo projektų Lietuvoje jau būta ir, be abejonės, sulauksime jų ir daugiau.

O štai trečiasis ir paskutinysis, leidžia pasireikšti aludarių novatoriškumui – kai pramogų rinkos pyragas jau padalintas, reikia tinklus užmesti šiek tiek plačiau. Čia, ko gero, neblogai tinka Sakiškių alaus ir Drama Burger partnerystės pavyzdys, nors nuo maitinimo rinkos toli nužengta nebuvo. Vis dėlto, svetur craft‘eriai savo produktus miksuoja su, atrodo, visiškai priešingoms auditorijoms skirtais produktais ir paslaugomis, pvz.: Lululemon, kurie yra sportinės aprangos gamintojai ir platintojai, sujungė jėgas su Stanley Park Brewing ir pristatė lengvą Curiosity Lager, skirtą naujos auditorijos dėmesiui pritraukti. Tokių pavyzdžių galima surasti ir daugiau – specialiai verslo konferencijų vakarėlių daliai gaminamas alus, sporto renginių alus, alus remiantis socialines kampanijas ar netgi partnerystės su įrankių gamintojais. Kartais, atrodo visiškai neįtikėtinos, bet dėl to ir sėkmingos – tokios istorijos nėra tik pramanas, taiį Lietuvą atkeliausiantis trend‘as, į kurį kiekvienas alaus gamintojas ar verslininkas turėtų atsisukti, o ypatingai tokioje nedidelėje rinkoje, kur pyragai labiau panašesni į keksiukus 😉

Facebook Komentarai

Related Post

Parašykite komentarą

CAPTCHA