Renginys po:

  • 00 D.
  • 00 VAL.
  • 00 MIN.
  • 00 SEK.
+

5 didžiausios klaidos neriant į craft kultūrą

Categories: Alus,Naujienos

 Lietuvoje craft kultūra dar tik žengia pirmuosius žingsnius ir nenuostabu, kad sustoję prie įdomesnio alaus lentynų šiek tiek pasimetame, nedrąsiai apsidairome, pakeliame vieną buteliuką, kitą buteliuką, patrypčiojame. Kartais taip ir nueiname nieko neįsigiję – baisu, kad nepatiks, kad nežinai, kaip ir ką rinktis. Iš asmeninės patirties dalinamės pagrindinėmis klaidomis, kurias daro naujokai, norintys išbandyti naujus alaus skonius:

  1. Prisirišimas prie vieno stiliaus.

Kažkur girdėjote, kad visi dabar pakavaišę dėl IPA? Ar kad nėra tikresnio alaus nei stautai ar porteriai?! O gal apskritai nelabai aišku, ką reiškia šie kodiniai pavadinimai. Na, Jūsų laimei, pagrindinė craft alaus taisyklė yra ta, kad nėra jokių taisyklių. Nieko nežinote apie stilius, nesate ragavę, parduotuvėje apsidairykite, paskaitykite etiketes, pasirinkite skirtingus, paragausite ir žinosite, kas labau stimuliuoja Jūsų skonio receptorius. Taip pat svarbu suprasti, kad stilius stiliui nelygus, kaip ir skirtingos aludarių improvizacijos – galima išvirti tūkstančius stauto interpretacijų, sukurti begales naujų skonių. Eksperimentuokite, ragaukite ir nebijokite, kad nepatiks. Baisiau būtų, jeigu patiktų viskas, nors kita vertus, galbūt toks Jūsų asmeninis skonis.

  1. Didelių butelių vengimas.

Teisybė – bambalis Lietuvoje turi nekokią reputaciją. Bet craft alus tuo ir smagus, kad čia reikia pamiršti išankstinius nusistatymus. Aludariai laužo ne tik skonių, dizaino, bet ir įpakavimo taisykles, todėl nenustebkite, jei lentynose sutiksite alų, išpilstytą į vyno, šampano ar kitokį netradicinio formato butelį. Dažniausiai šie būna patys originaliausi eksperimentai, kuriuos pabandyti tikrai reikia ir išbraukti nerekomenduojame.

  1. Mąstymas, kad tik stiprūs alūs yra verti dėmesio

Taip, craft aludariai mėgsta eksperimentuoti su stipresniais, nei įprasta, alumis, bet tai nereiškia, kad pastarieji tėra vieninteliai, kuriuos reikėtų ragauti. Rūšių, skonių spektras toks platus, kad alkoholio kiekis tikrai nėra kokybės rodiklis. Šis mitas labiau susijęs su prisirišimu prie vieno stiliaus. Eksperimentuokite, juk alus ragaujamas ne tam, kad apsineštumėte, o tam, kad patirtumėte naujus skonius, todėl ir pvz.: silpnesni session alūs turėtų kartas nuo karto nusileisti į Jūsų pirkinių krepšelį.

  1. Drovėjimasis paprašyti pagalbos.

O taip, mes lietuviai, tokia esame tauta, kuriai pripažinti savo nežinią vis dar yra labai sunku. Geriau kantriai palaukti, per petį paspoksoti, gal koks nors nepažįstamasis praeis pro šalį, pasiims ką nors, o Jūs paseksite jo pavyzdžiu. Nes juk nedrąsu. Kažkada ir aš taip dariau. Laimei metams bėgant supratau, kad kažko nežinoti anokia čia gėda. Tai normalu. Gėda, kai nežinai ir krataisi to žinojimo bei atstumi bet kokias naujoves atslenkančias tavo kryptimi.  Čia jau, mano nuomone, grynas tamsumas. Bet vėlgi, tai tik subjektyvi vieno žmogaus nuomonė. Jeigu prieš mano akis atsiveria tokia įvairovė, kad aš nežinau, nuo ko pradėti – abejomis rankomis mosikuoju konsultantui, kuris dažniausiai paklausia, ką anksčiau ragavau, kokius skonius mėgstu, padeda pasirinkti ir pateikia savų rekomendacijų. Jeigu tokio žmogaus šalia nėra, dar kartelį rekomenduoju nepatingėti ir pasinagrinėti etiketes, o kartais smagu ir tokį eksperimentą padaryti – susirinkti buteliukus užsimerkus. Nes juk craft’as tam ir yra, kad bandytumėte. Kitas klausimas, jeigu konsultantas, pardavėjas ar žinovas, taip daug išmanantis, kad nesugeba Jums patarti ar tiesiog atmeta Jus kaip nieko nesuprantantį naujoką. Pas tokius tiesiog nepirkite. Nes na, ne visi tiek tobuli, kad pripažintų savo klaidas… 😉

  1. Mąstymas, kad jeigu akcija, tai alus būtinai bus blogas.

Vienas žodis – anaiptol. Dažniausiai marketinginės akcijos tokios ir tėra – reklaminės, skirtos atkreipti Jūsų dėmesį į vieną ar kitą mažiau žinomą produktą. O gal parduotuvė tiesiog neapskaičiavo ir turi per daug inventoriaus. Vienu, ar kitu atveju, tai neturi nieko bendro su produkto skoniu ar galiojimo laiku (kartais gal ir turi, bet didžioji dalis atvejų tikrai ne tokie).

Apibendrinant, pagrindinė taisyklė – eksperimentuoti! Rinkitės tai, kas tinka ir patinka Jums, viena ausimi klausykite ekspertų ir žinovų, kita negirdėkite nieko ir ginčikytės, kiek patinka. Nes craft alus būtent yra skonio reikalas, o kiekvienas turi savo asmeninį skonį, ir tokių epitetų kaip geras ir blogas, universaliam kontekste geriau nevartoti.

Facebook Komentarai

Related Post

Parašykite komentarą